Massagetherapie

Misschien ben je het contact met je gevoel kwijt of merk je dat je altijd vanuit je hoofd leeft. Of heb je last van spanning, stress of ben je burned- of bored-out. Massagetherapie kan bij veel klachten ondersteunend zijn.

Massagetherapie kan helpen bij:

• Bij fysieke en/of emotionele pijn
  • Als je hoofd vol zit
  • Als je moeilijk kunt ontspannen
  • En je verlangt naar rust
  • Als je gedachten alsmaar doorgaan
  • Als je slecht slaapt
  • Bij angst en onzekerheid
  • Als je last hebt van hoofdpijn
  • Bij spijsverteringsproblemen
  • Als je inzicht wilt in een thema wat speelt
  • Als je door een moeilijke periode gaat zoals rouw, revalidatie, acceptatie van ziekte

Deze opsomming is verre van volledig. Zo is massagetherapie ook erg waardevol door het preventieve karakter. Vraag je je af of massagetherapie iets voor je is? Bel of mail me gerust om dit te overleggen.

Massagetherapie is een volwaardige therapievorm die uitstekend te combineren is met andere therapieën of behandelingen, zoals psychotherapie, fysiotherapie, osteopathie en mindfulness.

Mijn werkvormen:

Magneetmassage

• Een ontspannen massage met magneten betekend een zachte massage met een diepe werking. Deze massage zorgt voor een fysieke, psychische en energetische balans.

Ontspanningsmassage

• Een heerlijke ontspannende massage van de rug/nek en schouders. Ook mogelijk voor de armen en benen. Deze massage is wordt ook wel gezien als de klassieke ontspannende massage.

Sportmassage

• Heeft u last van klachten, dan is een sportmassage iets voor u. Het is een intensieve massage waarbij er dieper wordt ingegaan op de kern van de klacht.

Voetreflex

• Deze behandeling zorgt voor een goede doorbloeding en het stimuleert de energiestromen in uw lichaam. Deze manier van masseren kan verlichting geven bij klachten als; stress, hoofdpijn, slapeloosheid, pijnlijke vermoede voeten, vochtophopingen in voeten en benen en bij koude en warme voeten en benen.

Fysiotherapie

• De behandeling fysiotherapie is er op gericht de oorzaak van de pijnklachten of klachten aan het bewegingsapparaat op te lossen. De behandeling zal bestaan uit behandeltechnieken op het lichaam met als doel de spierspanning te verminderen en de beweeglijkheid te verbeteren. Hierbij zal ik gebruik maken van mijn handen, tijdens het onderzoek- en de behandeling fysiotherapie wordt er geen gebruik gemaakt van apparatuur. Tevens kan de behandeling bestaan uit het aanleren van oefeningen met als doel het verbeteren van het lichamelijk bewustzijn (hoe ga je om met je lijf) en het verbeteren van houding en beweging.  Deze oefeningen kunnen gericht zijn op: stabiliteit, lichaamsbesef, ontspanning, ademhaling, houding, coördinatie, spierkracht en uithoudingsvermogen.