Mindfulness

Mindfulness

We rennen onszelf voorbij, raken verwijderd van ons gevoel, hebben het idee dat alles beter, sneller en mooier moet en we leven grotendeels op de automatische piloot. Mindfulness is het tegenovergestelde van dat. Mindfulness is bewust aandacht geven aan wat nu gebeurt en wat je nu ervaart. Hierdoor leer je anders om te gaan met stress, meer te genieten en minder te piekeren over het verleden of de toekomst. Je stapt uit de automatische piloot waardoor je beter voelt wat goed voor je is. Het leven voelt makkelijker, luchtiger en rijker. Welkom in het nu!

Mindfulness kan je helpen als je last hebt van spanning, stress, concentratieproblemen of burn-out klachten. Maar ook als je meer luchtigheid en veerkracht in je leven wilt. 

Mindfulness helpt je bijvoorbeeld ook als je:

  • slecht slaapt of vaak moe bent
  • moeite hebt met ontspannen
  • veel piekert
  • gedachtenstroom in je hoofd niet minder wordt
  • minder plezier hebt in je werk of in je vrije tijd
  • chronische pijn of andere klachten hebt
  • verlangt naar rust, stilte en contact met jezelf
  • (meer) contact wil met je gevoel
  • behoefte hebt aan tijd voor jezelf

Mindfulness kan in veel situaties en bij veel klachten ondersteunend zijn. Deze opsomming is dan ook verre van volledig. Mindfulness is goed te combineren met andere therapieën en behandelingen, zoals fysiotherapie, psychotherapie en massagetherapie.